Dagboek

Recente onderzoeken laten zien dat bijna 35% van de millenials hun video online consumeert. En wat ze consumeren wordt in de meeste gevallen niet gemaakt door de traditionele TV- of filmproducenten maar door een groeiende groep influencers, idolen waarmee deze kijkers zich identificeren. We hebben te maken met een generatie van content creators.

Reden voor ons om kennis te maken met een aantal succesvolle content creators. In het panel van vandaag zaten Andrea Russett, (Gettoxfabxforever een YouTube kanaal met 1,9 abonnees en 2.4miljoen volgers op Instagram), George Strompolos (Fullscreen een bedrijf dat investeert in content creators, inmiddels ruim 50.000 die samen voor 4 miljard video views per maand zorgen) en Zach King (FinalCutKing met >700.000 abonnees op YouTube) en te horen wat het geheim is van hun succes.

Het zijn allemaal authentieke mensen die over veel creativiteit beschikken. Die creativiteit moet ook ruimte hebben…. Zij spreken de taal van de jonge generatie, sterker, die jonge generatie zegt ook “Ik wil zijn zoals Andrea of zoals Zag….” Andrea wil heel graag interacteren met haar fans. Ze ontmoet hen graag als dat mogelijk is en vraagt ook om feedback in haar video’s.

Allen hebben YouTube als grootste platform voor hun video’s. Dat komt natuurlijk omdat YouTube er als eerste was maar ook heel belangrijk is dat YouTube via een kick back systeem de revenuen deelt met de content creators. Dat model hanteert geen van de andere platformen op dit moment. Daarmee kunnen de content creators zich ook behoorlijk onafhankelijk op blijven stellen. En mochten ze voor een merk of bedrijf content maken dan helpt het hen om af te dwingen dat ze de content op hun eigen manier maken (of anders niet). En dat wordt door de doelgroep gewaardeerd!