AnneMarie woonde een panel discussie bij met Ritch Mintz, de man die de social media campagne voor President Obama had begeleid tijdens de verkiezingen en Michael Crawford campagne leider van #Freedomtomarry ter bevordering van het homo huwelijk in de VS.
Beide mannen hechten veel waarde aan een goede voorbereiding. IT kan daarbij helpen. Wanneer je kan voorspellen dat iets gaat gebeuren – frame je de scenario’s van te voren en hoef je op het juiste moment alleen de knop in te drukken
Bij dergelijke campagnes is er veel aandacht voor de community. Besteed aandacht aan je fans en richt je op gerichte content voor specifieke groepen. En gebruik data om je aanhangers te vinden. Gebruik alle mogelijke video middelen om je verhaal te vertellen. Geef ook je aanhangers tools om hun verhaal te vertellen.
Vraag om content, neem je ambassadeurs serieus, betrek ze en laat ze voor je vliegen. Bijvoorbeeld in de campagne voor de verkiezing van Obama stonden de postings al gereed voor de verschillende scenario’s en stond een groep super energieke ambassadeurs klaarom de eerste aanzet te doen. Toen het moment daar was was het een druk op de knop en de champagne ging van start.
Onderzoek van te voren goed wie je target groep is, waar ze zich bevinden, wat hun taal is en wat hen boeit. Wat is de gemeenschappelijke voice. Dat mag best een ‘apart’ of ‘confronterend’ onderwerp zijn zoals #homohuwelijk #civilrights