Dagboek

Het was groot nieuws de afgelopen week, Instagram introduceerde iets ‘nieuws’: Your Story, oftwel Jouw Verhaal.

Naast de vertrouwde manier om foto’s op Instagram te delen, die altijd zichtbaar blijven is het Jouw Verhaal separaat: een serie foto’s en videos die niet in de normale tijdlijn te zien zijn en die na 24 uur verdwijnen. Klinkt bekend? Klopt; het is eigenlijk SnapChat, maar dan in je Instagram.

Zakelijke accounts, die wel iets willen met SnapChat maar een beetje opzien tegen de App, het gebruik ervan én niet overtuigd zijn dat SnapChat de juiste doelgroep heeft, kunnen met Instagram wel heel goed uit de voeten!

Waarom Instagram Stories goed zijn voor zakelijke accounts? Hieronder 4 redenen!

  1. Omdat Instagram Stories niet in je tijdlijn verschijnen, kun je dus ook niet ‘spammen’. Instagram feeds doen het het allerbest als je 1 hooguit 2 foto’s per dag plaatst. Post je er meer dan wordt je al snel als vervelend beschouwd en verlies je volgers. Door bijvoorbeeld voor een event ‘stories’ te gebruiken, kun je naar hartelust foto’s plaatsen, daar wordt een slideshow van gemaakt en je overvalt er niemand mee; men moet het zelf aanklikken om te bekijken. En na 24 uur zijn ze weer weg.
  2. Gebruik Stories niet alleen voor events, maar ook voor aankondigingen met teasers en sneakpreviews, zo hou je de aandacht en komen mensen terug naar jouw verhaal.
  3. Zet Stories in om mensen naar je overige online content te krijgen, zoals je live uitzending op Periscope of Facebook
  4. Omdat je jouw stories zelf wél kunt bewaren, heb je meteen content om later te gebruiken, of om te delen op andere Social Media kanalen.