De laatste video van het YouTube programma BOOS, gepresenteerd door Tim Hofman, heeft nog geen 24 uur na het uploaden al meer dan 7 miljoen views bereikt. Dat is enorm! Kijkcijfers waar de traditionele televisiezenders jaloers op zijn.
De trend van het lineaire televisie kijken (kijken wanneer het wordt uitgezonden), verplaatst zich de laatste jaren steeds meer naar on demand en online kijken, je kan immers zelf bepalen waar en wanneer je iets kijkt. De jeugd kijkt al nauwelijks meer naar de TV en ook bij het oudere publiek neemt de tijd die men besteedt aan online televisiekijken enorm toe. Hierdoor wordt onder andere YouTube steeds populairder en dus ook belangrijker voor jouw onderneming, organisatie of merk. Grote kans dat jouw potentiële klanten op YouTube zitten!
YouTube behoort tot de meest bezochte websites ter wereld, is na Google, de grootste zoekmachine en is dus ook een belangrijk social mediakanaal. Omdat YouTube gebruik maakt van video en tekst van ondergeschikt belang is, is het net een ander platform dan bijvoorbeeld Twitter of LinkedIn, maar zeker niet minder effectief. Want wat doe jij als je niet weet hoe je een product installeert of hoe iets werkt? Precies, je kijkt op YouTube. En als je eenmaal een YouTube video aan het kijken bent, klik je gemakkelijk door naar de volgende en is er dus kans dat jouw bedrijf wordt opgemerkt. Zie het als een verlenging van je website. Daarnaast biedt het, net als de andere online kanalen de mogelijkheid om te adverteren.
Ga je helemaal voor een video in jouw content strategie, dan kun je met leuke series, vaste vlogs, etc. heel populair worden, denk aan alle bekende vloggers waarvan de fans bijna niet kunnen wachten op de volgende aflevering.
Reden genoeg dus om YouTube te integreren in jouw dagelijkse social media-uitingen. Maar hoe doe je dat? Het videoplatform vraagt wel een aparte aanpak en andere content. Wij kunnen je daarbij helpen!