DagboekContentkalender 2018

Nog nooit gewerkt met een contentkalender? Het is nooit te laat om ermee te beginnen! We zetten de voordelen even voor je op een rijtje:

  • Je krijgt goed zicht op de benodigde content(productie). Wanneer begin je met plannen? Bouw op naar een moment!
  • Je bouwt consistent aan een relatie met je doelgroep(en) door ze te benoemen.
  • Je hoeft niet meer te wachten op inspiratie, maar kan aan de slag zodra je een goed idee hebt.
  • Je hebt geen last meer van last minute stress: deadlines zijn lang van te voren helder.
  • Je zorgt eenvoudig voor een hogere relevantie van je content.
  • Je krijg ritme in je postings (met een terugkerend bezoek op je website!)
  • Je houd overzicht op een effectieve manier.
  • Je ziet eenvoudig of je voldoende afwisseling in je content hebt. (curation vs eigen berichten, afwisseling in thema’s, gebruik van humor/emotie/etc.)
  • Je werkt crossmediaal samen op een eenvoudige manier
  • Je krijgt inzicht bij de evaluatie en analyse van online successen. Welke content werkt goed en welke werkt minder?

De content kalender biedt jou een goed overzicht wanneer, wat, voor wie en in welke vorm er wordt gepubliceerd en wie hiervoor verantwoordelijk is. Daarnaast helpt de contentkalender jou bij het creatieve proces. Wat speelt er het komende jaar bij de doelgroep en hoe kun je daar slim op inspelen? Als je er vooraf rustig over na kunt denken en je voor je geniale invallen een goede landingsplek hebt, zul je merken dat social media veel leuker wordt en minder stress oplevert!

Wil je de contentkalender voor 2018 ontvangen? Vraag deze dan nu aan!