Er was 3 november, en een paar dagen erna ook nog, wat gedoe over het nieuwe hartje op Twitter – de vervanger voor het bekende sterretje (favoriet). De functie van het hartje is precies hetzelfde als haar voorganger, maar kennelijk voelt het heel anders voor de Twitteraars. En dat was precies de bedoeling, een hartje voelt meer als een ‘like’, het oude favoriet-sterretje was wat zakelijker.
Ondanks alle negatieve reacties, van doorgewinterde twitteraars, blijkt nu toch dat het hartje geliefd is.
Op de Mobile Open Summit vorige week, vertelde Kevin Weil – Chief Product van Twitter – dat het hartje in een week tijd 6% meer werd gebruikt door de bestaande gebruikers, dan het sterretje. Nieuwe gebruikers klikken het hartje 9% vaker aan dan voorheen.
Vandaag kwam in het nieuws, nog onbevestigd door Twitter zelf, dat het bedrijf werkt aan meer emoijs, naast het hartje. We gaan het zien! Emoijs zijn populair en Twitter kan niet achterblijven! Hartjes en emoijs, het lijkt misschien onbelangrijk maar zij geven de interacties aan tussen Twitteraars.
Uiteraard hou ik de nieuwe ontwikkelingen van Twitter in de gaten!
Wil jij meer uit Twitter halen maar weet je niet goed hoe? Ik kan je helpen je Twitter te boosten, ook zonder een volledig abonnement, neem even kontakt met mij op!