Dagboek

Een recent uitgevoerd onderzoek onderzocht de manier waarop consumenten TikTok niet alleen als een entertainmentplatform beschouwen, maar het ook gebruiken als een zoekmachine.  Opmerkelijk genoeg tonen de resultaten aan dat de korte, informatieve video’s op TikTok, met hun unieke vertelstijl, buitengewoon aantrekkelijk zijn voor gebruikers.

Tutorials

Meer dan 40% van de Gen Z-respondenten wordt aangetrokken door content die specifiek is afgestemd op hun smaak, terwijl meer dan 25% van de babyboomers de voorkeur geeft aan op verhalen gebaseerde video’s.
Hoewel de meerderheid (62%) het liefst tutorialvideo’s kijkt, bleek uit het onderzoek dat veel mensen ook productrecensies (39%) en persoonlijke verhalen (38%) waarderen. Deze content uit de eerste hand, resulteert in consumenten die TikTok beschouwen als uiterst deskundig en ervaren.

TikTok bedrijfsmatig inzetten

Het onderzoek keek ook naar de strategieën van bedrijven op TikTok en ontdekte dat 1 op de 4 kleine ondernemers TikTok-influencers inschakelt voor productverkoop en promoties.

Het lijkt erop dat TikTok niet alleen een plek is voor persoonlijke expressie, maar ook een krachtig hulpmiddel is geworden voor ondernemers om hun producten en/of diensten op de markt te brengen.

Wil jij ook TikTok gaan inzetten voor jouw bedrijf of organisatie, maar heb je geen idee hoe je moet beginnen, wij helpen je graag!

Bron: Adobe Express