Dagboek

Een Fiat 500 voor een scherpe prijs. Wie wil dat niet? Alleen hoe laat jij als automobielbedrijf de wereld weten dat je de Fiat 500 en Fiat 500 Cabrio direct beschikbaar hebt? Die klantenvraag bereikte ons enige tijd geleden.


Social advertising als verkoopinstrument

Een mooie uitdaging voor onze SocialMediaMonteurs. Zij houden van sleutelen. Niet in de garage, maar aan jouw online succes. In dit geval overlegden wij samen met de klant over de specifieke aanbieding, de doelgroep en de strategie. Hieruit bleek dat Facebook en Instagram de beste kanalen waren om de auto’s onder de aandacht van de doelgroep te brengen. Daarna gaven wij de social media kanalen een opfrisbeurt, bewerkten wij de aangeleverde content en maakten wij de advertentiecampagne. Tijdens de campagne hielden wij de resultaten bij en optimaliseerden we de advertenties. Hierbij testten wij diverse variaties (A-B testing) en keken wij welke versie het beste werkt. Natuurlijk bleven wij gedurende de duur van de campagne aan de knoppen draaien voor het beste resultaat en stuurden wij zowel een tussentijdse rapportage als een eindrapport naar de klant.


Het resultaat

In een korte tijd leverde de online advertising campagne een enorm bereik op en – nog belangrijker – veel clicks naar een specifieke landingspagina op de website. De campagne heeft met een korte looptijd meer dan 50.000 personen bereikt en ruim 3.500 clicks naar de website opgeleverd. Mooie cijfers, een goede samenwerking en een tevreden klant!

Wil jij ook online advertising inzetten voor meer conversie of zelfs verkoop? Neem contact met ons op: info@socialmediamonteur.nl of 010 7423122.