Studio VollaersZwart, Mothership, Arttenders, Hiphop In Je Smoel en Flowerdales Agency verzorgen voor het Eurovisie Songfestival 2021 in Rotterdam de artistieke aankleding van de stad. ‘Met deze indrukwekkende line-up van internationaal gerenommeerde citydressers zal het straks niemand ontgaan dat het Songfestival dit voorjaar in Rotterdam plaatsvindt’, aldus de Rotterdamse Songfestivalorganisatie (Host City Rotterdam) die blij is met de hernieuwde samenwerking met de vijf creatieve partijen.
Rotterdam kleurt komend voorjaar alsnog in de kleuren van het Eurovisie Songfestival. Posters, banieren en videoschermen in en rond de stad tonen twee weken lang het officiële Open Up artwork van het Eurovisie Songfestival 2021. Naast deze traditionele stadsaankleding pakt Rotterdam in samenwerking met vijf creatieve citydressers uit met artistieke aankleding variërend van fashion en fotografie tot lichtkunst, streetart en installaties.
Rotterdam will open up again
Aan de plannen van de kunstenaars kwam vorig jaar abrupt een einde toen corona in Nederland intrede deed. ‘We hebben de kunstenaars gevraagd hun plannen opnieuw te bekijken en aan verschillende scenario’s aan te passen,’ aldus Annemieke van Wegen-Delhaas, projectmanager citybranding & citydressing Host City Rotterdam. ‘Zo zijn we gekomen tot een hybride citydressingplan dat hoe dan ook voor een Songfestivalbeleving gaat zorgen in de stad. Eerst vooral digitaal en op afstand, en dan hopelijk stukje bij beetje naar meer zichtbaarheid in de straten van Rotterdam tot in de Rotterdamse huiskamers. Rotterdam will OPEN UP again!’
Lees het hele artikel op OpenUpToRotterdam