Dagboekfacebook reels instagram tiktok video

Sinds gisteren kunnen Facebook-gebruikers nu ook Reels-video’s maken en bekijken. Reels zijn korte video’s, die je waarschijnlijk al kent van Instagram.

Meta, het moederbedrijf van Facebook en Instagram,  heeft ook meteen een aantal updates aan Reels toegevoegd. De filmpjes kunnen nu maximaal zestig seconden duren, in plaats van 30 seconden. Zo kunnen wij, volgens Meta, nog meer creativiteit kwijt in de video’s.

Er is ook een remixfunctie aan Reels toegevoegd. Hiermee kun je delen van een bestaande video van iemand anders gebruiken in je eigen filmpje. Dit remixen is overigens al een heel populaire functie van concurrent TikTok. Verder kun je in Reels muziek toevoegen via de Facebook audio bibliotheek, maar ook tekst én je kunt de snelheid van je video aanpassen.

Reels wordt momenteel nog uitgerold, dus geen paniek als je de optie nog niet in je Facebook app hebt gezien – het komt eraan! Vooralsnog zijn Reels alleen nog te maken en te bekijken op persoonlijke Facebook accounts, dus niet op Facebook pagina’s. Wij hopen natuurlijk dat dit ook mogelijk gaat worden. Reels worden namelijk op Instagram – waar je ze wél voor je zakelijke account kunt maken, ontzettend goed bekeken en zijn daarom ook voor de zakelijke accounts heel interessant.

Waarom is Reels zo interessant?

  • Reels kunnen je helpen je community te vergroten. Jouw Reel komt niet alleen op je eigen feed, maar ook in de “nieuws’ sectie van Reels. Dit betekent dat niet alleen jouw volgers de video’s kunnen bekijken, maar ook mensen die jou nog niet kennen

  • Je kunt, net als bij ‘gewone’ berichten, hashtags en mentions gebruiken

  • Je kunt ervoor kiezen om je Instagram Reel ook te laten zien op Facebook Reels, lekker makkelijk!

 

 

En, heb je er zin in gekregen? Wij wel!

Hulp nodig bij het onderhouden van jouw Facebook, Instagram of andere social media kanalen? Wij kunnen je helpen, neem gerust contact met ons op!