Social Media zijn ideaal om koopsignalen te onderkennen. Wij zetten 10 Sociale koopsignalen voor je op een rij zodat jij ze voortaan herkent en actie kunt komen om in dialoog met de prospect te gaan en hopelijk de deal kunt sluiten:
- Aanbeveling of Recommendation – Als iemand in een posting zoekt naar meningen en reviews over bepaalde producten of diensten.
- Wensen – Het gebeurt heel vaak dat in iemand in een Tweet of Facebook posting een bepaalde behoefte uitspreekt die jij met jouw product of dienst kunt invullen
- Shopping – Heel vaak delen mensen via social media wat ze willen kopen of welke aankoop ze hebben gedaan.
- Op Zoek naar – Postings die een oproep om informatie zijn
- Defect of beschadigd – Postings die vermelden dat iets defect of beschadigd is
- Gestolen – Berichten die melden dat iets gestolen is
- Check van feiten – Postings die beginnen met Hoe veel, wanneer, etc. checken vaak iets.
- Advies vragen – Mensen vragen via social media regelmatig hoe ze iets moeten aanpakken / oplossen
- Referenties– Mensen vragen om referenties voor een bepaalde oplossing
- Brainstorming – Wanneer mensen om meningen vragen over subjectieve onderwerpen als geschenken, stijlen, etc.
Als jij een van de bovenstaande sociale koopsignalen ziet is de prospect in een vroeg of later stadium van een koopproces en kun jij zinvol deelnemen aan de conversatie en op een betrokken manier relevante informatie bijdragen. Als jij je daarbij goed in de klant kunt verplaatsen weet ik zeker dat je meer leads krijgt en meer sales!