Het is Blue Monday en we passen ons onlinegedrag aan op deze meest deprimerende dag van het jaar. Ook in onze zoektermen blijkt dat veel goede voornemens in duigen vallen.
Ook op het gebied van seksueel plezier heeft Blue Monday invloed. Nederlanders zoeken op deze maandag tot twintig procent minder naar erotische producten online. Dit blijkt uit cijfers van beslist.nl
Goede voornemens
Het is precies twintig dagen gelukt: het stoppen met roken. Dat is volgens menig koper direct ook wel genoeg. De ‘stoppen met roken-producten’ verdwijnen op Blue Monday vrijwel uit onze zoektermen. Er is een duidelijke daling van vijftig procent minder zoekopdrachten op Blue Monday in 2019 in vergelijking met andere maandagen in januari 2019.
Ook de sportschool trekt ons eigenlijk niet zo, want op de categorie ‘sportkleding’ en ‘fitnessapparatuur’ wordt met 20 en 35 procent stukken minder gezocht. Verder verschuiven we de grote schoonmaak naar het voorjaar, want ook in deze categorie is er een daling te merken.
Voor jou gevonden op Hart van Nederland.