Centraal in de campagne staat #DOESLIEF. We laten harde statistieken zien, maar ook voorbeelden van klein dagelijks onaardig gedrag. Met de #DOESLIEF campagne hopen we dat mensen zich realiseren dat onaardig gedrag nergens voor nodig is en kwetsend voor de ander. Met het ontwapenende ‘DOESLIEF’ spoort SIRE Nederland aan om elkaar met één woord aan te spreken op onaardig gedrag. Daarmee willen we Nederland een beetje mooier maken.
Bumperkleven, het negeren van een caissière in de supermarkt, treiteren van OV-medewerkers, elkaar niet voor laten gaan in het verkeer, voordringen in de trein, geluidsoverlast, burenruzies, schelden en haatberichten op sociale media. Het gebeurt elke dag en veel te vaak. Vaak hebben we het niet eens door.
Centraal in de campagne staat #DOESLIEF. We laten harde statistieken zien, maar ook voorbeelden van klein dagelijks onaardig gedrag. Met de #DOESLIEF campagne hoopt SIRE dat mensen zich realiseren dat onaardig gedrag nergens voor nodig is en kwetsend voor de ander.
Met het ontwapenende ‘DOESLIEF’ spoort SIRE Nederland aan om elkaar met één woord aan te spreken op onaardig gedrag. Daarmee willen zij Nederland een beetje mooier maken.
Voor jou gevonden op SIRE.nl