Dagboek

Stichting Lezen & Schrijven probeert de krachten te bundelen van overheid, bedrijfsleven, (lokale) taalaanbieders en vrijwilligers. Samen zetten zij zich in voor leesbevordering en leesbevorderende activiteiten. Om laaggeletterden te bereiken richt de stichting zich tot iedereen. Bij bijna iedereen is wel iemand in de naaste omgeving laaggeletterd, misschien wel zonder dat je dat weet. Veel laaggeletterden schamen zich enorm en durven hier niet voor uit te komen. Deze mensen wil Stichting Lezen & Schrijven helpen door het probleem bespreekbaar te maken en hulp te bieden. Om de doelgroep en hun directe omgeving te bereiken zet Stichting Lezen & Schrijven diverse communicatie kanalen in. Ook Social Media.

De medewerkers van Stichting Lezen & Schrijven hebben via NewMediaBrains een gerichte Twitter training gevolgd en om ook via de online kanalen effectief te communiceren. Een technisch optimale en gebruikersvriendelijke inrichting van de social media apps op de smartphones en tablets helpt daarbij! Daarom is de monteur op locatie aan de slag gegaan om de Twitter en HootSuite accounts van de medewerkers die de training hebben gevolgd goed en handig in te richten. Tevens heeft de monteur bij Stichting Lezen & Schrijven aandacht besteed  aan de e-mailmarketing; hij heeft het corporate MailChimp account geoptimaliseerd.

Het communicatie team kan nu snel en doeltreffend via hun smartphones aan de slag, waar en wanneer ze maar willen. En MailChimp is nu super effectief ingericht om de verschillende doelgroepen te benaderen met de juiste boodschap.