Dagboek

Het gebruik van Twitter Cards is een prima mogelijkheid om je tweets te verrijken, ze te laten opvallen en de betrokkenheid van de klant te bevorderen. De meeste Twitter Cards zijn gratis. Lead Gen Cards echter zijn onderdeel van Twitter’s reclame-programma en kunnen alleen worden gebruikt binnen de Aanbevolen Tweets.

Twitter Card versus reguliere tweet

LeadGenCardLet op het visuele verschil tussen deze twee tweets van Webtrends. De Call to Action  in een reguliere tweet is gewoon een URL. Kijk nu eens naar deze Promoted tweet. In een Twitter Lead Gen Card zie je een uitgebreide zeer duidelijke Call to Action die zegt: “Meld je aan voor de nieuwsbrief.”
Zodra je op de knop klikt ontvangt de afzender van de Twitter Lead Gen Card je naam en e-mailadres, en kunnen ze je de gewenste info sturen. De informatie van de aanvrager/respondent wordt geregistreerd, een mooie gelegenheid om leads te genereren.

Hoe maak je een Twitter Lead Gen Card

Log in op je (bedrijfs) Twitter-account en maak je eerste proef Twitter Card door de onderstaande stappen te volgen:

Stap 1:

Maak een Twitter Advertising Account aan. Hoewel het gratis is om Twitter Cards te maken, moet je eerst een Twitter Advertising account opzetten van voordat je de stappen die genoemd staan in de menuopties kunt zien. Dit vereist een creditcard, ook al ga je niets betalen, tenzij je de Aanbevolen Tweet functie gebruikt.

Start hier: https://biz.twitter.com/start-advertising

Stap 2:

Klik op je profiel avatar in de linker gedeelte van je Twitter bedrijfspagina en kies Twitter Advertenties uit het drop-down menu. Je ziet deze optie niet als je geen Twitter Advertising account hebt opgezet.

Stap 3:

Kies Cards uit het Creatives drop-down menu in de bovenste navigatiebalk op de Twitter Advertising hoofdpagina.

Stap 4:

Klik op je eerste Lead Card.

Stap 5:

Vul de verplichte velden in op de pagina Card Content. Hieronder volgt een beschrijving per veld:

1.Korte Omschrijving.

Je hebt een maximum van 50 tekens om aan de gebruiker te vertellen wat het aanbod is en welk voordeel ze krijgen door het opgeven van hun e-mailadres.

2.Card afbeelding.

Dit beeld zal worden getoond aan gebruikers als onderdeel van je kaart, en moet visueel de aanbieding ondersteunen. Vermijd generieke beelden.
LET OP: Afbeeldingen moeten minimaal 800 pixels breed zijn bij 200 pixels hoog (.jpg, .jpeg, .png of .gif).

3. Oproep tot actie / Call to Action

Maximaal 20 tekens. Kort en krachtig dus.

4.Privacy beleid URL.

Plaats een link naar het privacy beleid op je site.

5.Card gegevens (fallback) URL.

Dit is de URL waar gebruikers meer informatie over je aanbod te zien krijgen nadat ze gereageerd hebben als de gebruikers bij de TwitterCard is gekomen via een niet-ondersteund (third party) platform. Deze URL verwijst naar de volledige landing page versie met hetzelfde aanbod.

6.Bestemming URL-instellingen (optioneel).

Dit is de URL die je invoert als je een landing page hebt die je wilt delen met gebruikers nadat ze hun e-mail hebben ingevuld. Denk goed na of je deze functie gebruikt, omdat het mensen uit de Twitteromgeving haalt en ze dit soms niet waarderen.

7.Data instellingen (optioneel).

Gebruik deze optie om de gegevens naar een extern platform (bijvoorbeeld CRM,

marketing automation) te verzenden. Als je de preview goedkeurt, accepteer je de voorwaarden aan de onderkant van de pagina en klik je Card maken.

Gefeliciteerd! Je hebt zojuist je eerste Twitter Lead Generation-Card gemaakt.

Analytics

Zodra je je Twitter Lead Gen kaart heb gelanceerd via de Promoted Tweet functie, gaat het analytics dashboard beginnen met het verzamelen van gegevens. Je kunt dat eenvoudig instellen voor meerdere Lead Gen Cards.

Bijvoorbeeld wanneer je voor een campagne wat A / B testen wilt doen waarbij het analytics dashboard je een real-time overzicht geeft in wat je Cost Per Click is voor elke kaart. Dat helpt je om die ene in te zetten die je het meeste engagement oplevert.

Exporteren van leads

Als je de functie Gegevens Instellingen van de Lead Gen Card gebruikt, worden je leads automatisch naar een externe web service worden geleid via de URL die je opgeeft. Dit kan een marketing automation platform of een extern platform met een web service URL. Als jij de technische kennis of middelen voor het opzetten van marketing automation niet hebt, kun je altijd je leads direct vanaf je Twitter Advertenties dashboard

exporteren naar een CSV-bestand .