Dagboek

LinkedIn showcasepagina’s bieden je bedrijf extra mogelijkheden om op te vallen dan alleen gebruik te maken van een bedrijfspagina. Met een LinkedIn showcasepagina kun je o.a. je communicatie afstemmen op verschillende doelgroepen.

Je leest hieronder wat een LinkedIn showcasepagina precies is, welke voordelen het heeft en waarvoor je ze kunt gebruiken. Benieuwd? Lezen maar!

Wat is een LinkedIn showcasepagina?

Vaak biedt een bedrijf verschillende producten of diensten aan, aan verschillende doelgroepen. Een LinkedIn showcasepagina is een pagina die je volledig wijdt aan zo’n product of doelgroep. Op deze manier kun je andere accenten leggen in je communicatie en beter inspelen op de wensen en behoeftes van je volgers. Verkoopt jouw bedrijf bijvoorbeeld zowel B2B als B2C? Dan kan het interessant zijn om twee (of meer) aparte showcasepagina’s te maken voor iedere doelgroep.

Een showcasepagina op LinkedIn is altijd gekoppeld aan de bedrijfspagina, maar staat op zichzelf. De showcasepagina ziet er ongeveer hetzelfde uit als een bedrijfspagina, zo heeft de pagina eigen volgers, een eigen vormgeving en eigen content.

De bedrijfspagina geeft een lijstje met gekoppelde LinkedIn showcasepagina’s weer, maar de showcasepagina’s zijn ook vindbaar via de zoekbalk van LinkedIn.

Voordelen van showcasepagina’s

De juiste content voor de juiste doelgroep
Het belangrijkste voordeel van een LinkedIn showcasepagina is dat je je communicatie beter kunt afstemmen op je publiek. De toon en de inhoud van je boodschap kun je aanpassen aan het product en de gebruiker. Dat maakt je boodschap interessanter voor die gebruiker, want hij krijgt content te zien die meer aansluit bij zijn interesses. Bovendien kun je de vormgeving van de pagina aanpassen, bijvoorbeeld aan de hand van een andere banner.

Positieve link met je bedrijfspagina
Daarnaast blijft de link met het bedrijf zichtbaar. Een showcasepagina wordt namelijk altijd gelinkt aan een bedrijfspagina. De positieve effecten van een meer gespecialiseerde en persoonlijke aanpak versterken dus weer het algemene imago van het bedrijf. De link tussen de twee (of meer) soorten pagina’s zorgt er ook voor dat gebruikers makkelijker de weg vinden naar andere producten en/of diensten op andere pagina’s van je bedrijf.

Meer inzicht in je doelgroep
Vaak heeft een bedrijfspagina nuttige tools, dit geldt ook voor LinkedIn showcasepagina’s. Zo kun je voor elke showcasepagina statistieken opvragen, waardoor je meer inzichten krijgt over je bezoekers.

Betere vindbaarheid van je bedrijf
LinkedIn showcasepagina’s komen voor in LinkedIn-zoekresultaten. Een pagina die genoemd is naar een product, kan dus ook rechtstreeks via de zoekbalk gevonden worden. Elke showcasepagina creëert dus meer vindbaarheid: een extra ingang naar jouw bedrijf.

Welke toepassingen gebruik je voor een showcasepagina?

Content: via een showcasepagina kun je nu de content nauwkeurig afstemmen op je doelgroep.

Evenementen: ook reclame voor evenementen kun je nu aan de juiste doelgroep tonen, want niet elk evenement is interessant voor iedereen.

Nieuws: de showcasepagina op LinkedIn is de beste plek voor nieuws over nieuwe producten en/of diensten.

Jobs: de bedrijfspagina heeft een eigen vacaturepagina, echter kun je ook een showcasepagina gebruiken om vacatures onder de aandacht te brengen, waarvan je meer interesse verwacht bij een specifieke doelgroep.

3 dingen die je moet weten voor je een showcasepagina aanmaakt

1. Je kan maar 10 showcasepagina’s maken voor je bedrijfspagina. Wil je er meer creëren of heb je een bedrijf overgenomen? Neem dan contact op met ons.

2. Showcasepagina’s moeten uniek zijn. Elke titel van een showcasepagina moet origineel zijn en nog niet op LinkedIn worden gebruikt.

3. Een showcasepagina is SEO-vriendelijk. De pagina’s van LinkedIn zullen dus worden geïndexeerd door Google, Bing en Yahoo, waardoor de kans groter wordt dat de doelgroep de pagina zal vinden.

Wil je meer informatie of heb je hulp nodig? Ik kan je hiermee helpen, neem gerust contact met mij op!