Dagboek

LinkedIn heeft in de afgelopen weken een aantal nieuwe opties geïntroduceerd. Zo kun je sinds vorige week ‘stories’ plaatsen via de app, kun je events aanmaken én zie je tegenwoordig bij berichten met links naar een website de leestijd aangegeven. Die leestijd indicatie is belangrijker dan je op het eerste gezicht denkt.

De genoemde opties zijn gewoon zichtbaar en worden al gebruikt. LinkedIn heeft echter ook andere veranderingen doorgevoerd. Onzichtbaar, maar wel goed om te weten.  Sinds een paar weken wordt in het algoritme van de LinkedIn feed de ‘Dwell Time’ meegenomen.

 

Wat is Dwell Time?

Bron: LinkedIn.com

Dwell Time op LinkedIn is de tijd die iemand doorbrengt op een pagina, nadat zij op de link hebben geklikt, en daarna weer teruggaan naar de feed.
Het is dus ietsje anders dan de bounce rate (het percentage bezoekers dat 1 pagina bezoekt en daarna wegklikt (hetzij naar een feed of elke andere website/zoekmachine of helemaal uitlogt) en ook niet hetzelfde als ‘time on page’, die alleen meet hoelang een bezoeker überhaupt op je pagina is.

Dwell Time is belangrijk voor feeds als LinkedIn en Facebook. De laatste gebruikt Dwell Time overigens al veel langer in hun algoritmes. Ook Google maakt al jaren gebruikt van Dwell Time meting in hun zoekmachine.

Door Dwell Time mee te nemen in de resultaten, wordt bepaald hoe ‘populair’ een post is.  Hoe langer de Dwell Time, des temeer zal het algoritme ervanuit gaan dat deze post interessant is voor andere gebruikers, daarom zal de post voorrang krijgen in de feed.

Het aantal ‘likes’ en reacties zijn dus niet de enige indicatoren dat een post succesvol is, Dwell Time is misschien nog wel belangrijker!

 

Wat kun je doen om de Dwell Time van jouw artikelen te verlengen?
Eigenlijk is het antwoord hierop even simpel als uitdagend: zorgen voor interessante, relevante content voor jouw doelgroep.

 

Kun de Dwell Time van jouw eigen artikelen op LinkedIn bekijken?
Nee, helaas (nog) niet. Misschien dat dit in de toekomst mogelijk wordt – dat houden wij natuurlijk voor je in de gaten!

Hulp nodig bij het opzetten of optimaliseren van jouw  LinkedIn bedrijfspagina of het promoten hiervan? De SocialMediaMonteur helpt je graag! Neem hier contact met ons op.