DagboekLinkedIn Elevate

LinkedIn Elevate stimuleert medewerkers om bedrijfscontent te delen

Veel managers delen content, liken artikelen, bloggen en presenteren zichzelf op social media om hun bedrijf te promoten. En veel bedrijven delen content om talentvolle medewerkers aan te trekken en om hun producten of diensten te verkopen. Maar er zijn weinig bedrijven die zich realiseren dat wanneer hun personeel actief is op social media, deze medewerkers niet hun eigen timeline veranderen maar ook die van het bedrijf.

Een voorbeeld: Als een LinkedIn member 6x content deelt resulteert dat gemiddeld in 6 profiel views en 2 nieuwe connecties, dat helpt hen met hun professionele zichtbaarheid. Met dezelfde posting ontvangt het bedrijf waar zij werken gemiddeld 6 job views, 3 company page views en 1 nieuwe volger op de bedrijfspagina. Helaas is uit onderzoek gebleken dat slechts 2% van de medewerkers content van hun bedrijf deelt op LinkedIn. Die 2% is echter verantwoordelijk 20% van alle engagement (clicks, likes, reacties, shares). Daarom is het logischerwijs te verwachten dat medewerkers die 10 keer zoveel connecties hebben als hun bedrijf volgers heeft meer bereik realiseren. Daarbij is het ook nog zo dat medewerkers authentieker overkomen dan bedrijven.

Dus waarom stimuleren niet meer bedrijven hun medewerkers om actief te zijn?

LinkedIn Elevate is mogelijk een nieuwe slimme oplossing! LinkedIn Elevate combineert de algoritmes van LinkedIn Pulse en Newsie en creëert een stroom van relevante informatie die zij kunnen delen.

Delen is gemakkelijk met de LinkedIn app voor IOS, Android en via de desktop. Medewerkers kunnen gemakkelijk content delen op LinkedIn en Twitter en hun deelmoment slim plannen om te delen op de meest effectieve tijd.

Meetbare resultaten

LinkedIn Elevate heeft analyse mogelijkheden voor medewerkers en bedrijven. Medewerkers kunnen zien hoe vaak hun gedeelde content is geliked, hoeveel reacties er zijn, hoeveel shares en hoe groot het bereik is. Binnenkort zien zij ook wie hun profiel heeft bekeken op basis van hun gedeelde content, en hoeveel connectieverzoeken zij hebben gekregen door deze gedeelde content. Bedrijven krijgen dezelfde data, aangevuld met Job views en informatie over bedrijfspagina volgers, leads en sales.

LinkedIn Elevate analytics

Adobe, Quintiles, Unilever en een aantal andere bedrijven hebben in het eerste kwartaal deelgenomen aan een pilot. Medewerkers deelden 6x keer meer content dan in de maanden ervoor. Als resultaat behaalde Quintiles medewerkers 4 keer zoveel profiel views, en 2 keer zoveel connecties. Unilever medewerkers behaalden 4 keer zoveel Company Page views, 2 keer zoveel Company Page volgers, en 6 keer zoveel Job views.

Sinds vorige week is LinkedIn Elevate alleen beschikbaar op uitnodiging. In het derde kwartaal zal de functionaliteit verder uitgerold worden.

Wij houden jullie uiteraard op de hoogte!