Weet jij hoeveel hashtags in jouw LinkedIn post het meest effectief is? Of op welke manier je het beste mensen in jouw post kunt taggen?
Door rekening te houden met zulke factoren kun je er voor zorgen dat jouw content veel meer bereik heeft. Deze factoren verschillen per social media platform. Deze keer belichten we LinkedIn.
- Je kunt het bereik van je bericht behoorlijk vergroten door na het plaatsen van je bericht interactie aan te gaan met minimaal drie andere berichten.
- Het aan te raden aantal LinkedIn posts per week is 1 tot 3.
- Het publiceren van meerdere berichten achter elkaar met lage betrokkenheidscijfers zorgt ervoor dat LinkedIn het bereik van je volgende bericht vermindert.
- Tag mensen in de comments van je post waarvan je weet dat ze zullen reageren. Maar let op dat je niet de eerste persoon bent die reageert op je eigen bericht, dat werkt juist averechts!
- Ook het gebruik van 2 tot 6 hashtags in je post zorgt voor meer bereik.
- LinkedIn hecht veel waarde aan delen. Als je er dus voor kunt zorgen dat mensen jouw bericht delen, zal je bereik daardoor flink groeien. Extra tip: Zet employee advocacy in met onze Medewerkers Engagement Tool. Hiermee maak je het werknemers heel gemakkelijk om content te delen binnen hun eigen netwerk.
- Ook wanneer mensen jouw bericht opslaan, zorgt dat ervoor dat LinkedIn je content prioriteit geeft.
Nog best wat om in de gaten te houden dus, maar hiermee maak je echt een verschil!
Veel werk? Laat één van onze monteurs je LinkedIn content overnemen. Stuur ons een berichtje, we helpen je graag!