Je eerste indruk is alles. Daarom is het goed te weten hoe je wilt dat je Twitterpagina eruit ziet.
Hier is een eenvoudige checklist van wat je nodig hebt voor een opvallende bedrijfs- of merkpagina:
- Een sterke Twitternaam. Liefst zo kort en eenvoudig mogelijk, met behoud van jouw merknaam. Gebruik geen speciale tekens, dat maakt het moeilijk voor mensen om je naam te onthouden.
Een voorbeeld is @dichtblij. Korte en sterke naam, eenvoudig, makkelijk te onthouden! - Kies de eenvoudigste logovorm. Stel je voor hoe je logo eruit zal zien wanneer deze wordt weergegeven op een mobiele telefoon en de afbeelding is kleiner dan een postzegel. (400×400 pixels)
- Gebruik een afbeelding met hoge resolutie in de header die écht staat voor jouw merk. (1500×500 pixels)
- Jouw beschrijving moet een elevatorpitch zijn met een aantal pakkende trefwoorden. Gebruik zeker ook jouwhashtags
- Kies een kleurenschema in overeenstemming met jouw bedrijfskleuren.
- Bekijk je Twitterpagina altijd in een aantal verschillende browsers en op verschillende desktops en mobiele apparaten na het aanbrengen van wijzigingen. Let op dat er in de profielfoto geen belangrijke tekst of grafische elementen verdwijnen en test of je alles kunt lezen op een kleiner apparaat.