SXSW

Als je met je merk of bedrijf op de eerste pagina van zoekresultaten bij Google wilt staan ontkom je er soms niet aan om online advertising in te zetten. En ook op de timelines van Facebook en Twitter is het dringen.

Om gevonden te worden en zichtbaar te zijn is het goed om online advertising in te zetten. Een Adwords campagne op Google hoeft je niet al te veel te kosten en je weet dat je ermee gevonden wordt door klanten die in de ‘buying mood’ zijn… Verder levert online adverteren, beter dan welke andere vorm van adverteren ook, je een ongelooflijke hoeveelheid data op over je potentiele klanten en hun (online) gedrag.

 

Maar hoe pak je het aan? Voor het uiteindelijke targeten en plannen van je online advertentising kun je gerust een beroep doen op de Social Media Monteur. Maar voordat je gaat adverteren is het goed om je sales funnel te bepalen. Welke stappen doorloopt de klant. Dat kan van al heel eenvoudig; 3 stappen: 1. Google ad, 2. Landingspagina website 3. Conversie. Maar er zijn ook heel complexe sales funnels met geautomatiseerde email responses en affiliate marketing.

Nagenoeg altijd heb je een goede landingspagina nodig waar je Google advertentie terecht komt. Daarop vertel je de 3 dingen die de klant moet weten om het product te kunnen en willen kopen. Geen andere dingen zoals corporate messaging. Keurmerken, reviews van andere klanten, etc. helpen de geloofwaardigheid van je product of aanbieding te versterken. Verder moet je landingspagina aan een aantal basiseisen voldoen (titels, call to action, goede tekst, beeld, etc. ) en vergeet m niet te testen!

Tenslotte bepaal je tevoren je KPI’s zodat je kunt meten en bijsturen. Daarbij zijn CPA (cost per acquisition) en CLV (customer live value) heel goede en gebruikelijke elementen. En dan kun je aan de slag met je Adwords campagnes.

Als je affiliate marketing wilt inzetten of social media advertising is het van belang om ook een helder beeld van de doelgroep en hun interesses te hebben. Dat helpt om je marketing euro’s nog effectiever in te zetten.
Wil je eens van gedachten wisselen hoe online advertising jouw zoekresultaten en conversie kan verbeteren? Neem dan contact met me op.