Dagboek

Wij zijn enorme fans van Worth Of Mouth of Viva Voce marketing, je laat een klant, vriend, ambassadeur vertellen (facetoface of online) wat hij/zij van jouw bedrijf of product vindt.

Van Beth Rockwood, (Discovery Communications), Edward Wild, (PepsiCo), Greg Pharo, (AT&T Mobility) en Peter Storck (House Party Inc) kregen we interessante ROI- feiten over Worth Of Mouth marketing gepresenteerd. Die delen we graag:

  • Worth Of Mouth bepaalt ongeveer 13% van je verkopen (betaalde marketing ca. 20-30% van je sales)
  • 2/3 van Word Of Mouth impact komt van offline Word Of Mouth, 1/3 van de impact komt via online
  • Word of Mouth marketing versterkt het effect van betaalde marketing met 15%
  • Behalve directe invloed op de sales heeft Word Of Mouth marketing ook een positief effect op de online dialoog, mensen worden gestimuleerd om over je merk te gaan praten
  • De impact van Word Of Mouth marketing is vaak veel sneller merkbaar (binnen 2 weken) dan via betaalde media.
  • Persoonlijke offline Word Of Mouth impressies hebben de grootste invloed op het aankoopgedrag.

Reden genoeg om aandacht te besteden aan customercontent, story telling, etc. vind je niet?

9a7e2cc058413a1.pagespeed.ce.tXNATFIY0_