Dagboek

Wedstrijden op social media vergroten de betrokkenheid van mensen. Soms gaat zo’n wedstrijd zelfs viraal. Instagram is uitermate geschikt voor wedstrijden met UGC (user generated content). Ik geef je wat tips:

Aanmelding voorwaarde voor deelname

Het doel van een wedstrijd op Instagram is niet alleen het genereren van betrokkenheid, het is ook een veilige manier om meer volgers op je Instagram account te krijgen. Je kunt als voorwaarde stellen dat men alleen kan deelnemen aan de wedstrijd indien men jou gaat volgen.

 

Inhoud ‘liken’of posten van content

Instagram WedstrijdHet gebruik van ‘Instagram Direct’ is niet erg populair bij Instagrammers en wordt daarom niet aanbevolen. Van de ondervraagde Instagebruikers zegt 33% dat het publiceren van content via een officiële hashtag en het ‘liken’ van plaatjes leuker is en beter werkt bij deelname aan wedstrijden.

 

Het genereren van UGC om je campagnes viraal te laten gaan

Instagrammers vinden het leuk om content te maken. UGC is de beste manier om te profiteren van het ‘viraal-gaan-vermogen’ van je posting en account. Elke publicatie gemaakt en geplaatst op het profiel van een Instagrammer is een kans om de zichtbaarheid van je merk te vergroten.

De meest effectieve wedstrijden zijn die waar Instagrammers worden aangemoedigd zelf specifieke content voor het merk te creëren en te publiceren, met vermelding van de merknaam (met behulp van een @ vermelding in de commentaar) en / of met behulp van een speciale hashtag (#Campagnehashtag).

Via de campagne hashtag kun je de postings bovendien volgen. Dat is wel belangrijk als je een wedstrijd doet.

En verder:

  • Het ‘liken’ van de content van de deelnemers aan de wedstrijd is een effectieve manier om verdere productie van content te stimuleren.
  • We adviseren om de wedstrijd te integreren binnen je digitale ecosysteem. Geef er aandacht aan op de website, op Facebook, etc . Een mooie kans om je aanwezigheid op Instagram te tonen.
  • Het beste is om met foto’s te starten, gemiddeld gezien hebben video-berichten een iets kleinder bereik op Instagram.
  • Herhaal het wedstrijd bericht meerdere keren tijdens de actieperiode, om volgers aan te moedigen om deel te nemen.
  • Je kunt de wedstrijd promoten met behulp van advertenties en promotie.
  • Er zijn speciale oplossingen en tools om een wedstrijd met foto’s en video’s optimaal te laten verlopen en goed inzicht te hebben in de resultaten. Ik adviseer je graag over dergelijke oplossingen