Dagboek

Dat was even paniek gisterenavond, in West-Europa, de Verenigde Staten en Zuid-Amerika was het onmogelijk om in te loggen en/of berichten te plaatsen op Facebook, Instagram en Whatsapp.

Wat de exacte oorzaak was van het probleem is nog niet bekend, maar Facebook liet via hun officiële Twitter account weten dat het in elk geval niet te maken had met een Ddos aanval, van hacken was dus geen sprake.

Ja. Facebook heeft een officieel Twitter account, en dat is maar goed ook; zo konden zij hun nieuws en updates alsnog wereldkundig maken – aangezien zij dat natuurlijk niet konden doen via hun eigen kanalen!


Dit soort situaties is een van de redenen om social media voor je zakelijke activiteiten niet te beperken tot slechts één social media kanaal. Ook al zit jouw doelgroep met name op, bijvoorbeeld, Facebook, het is zeker de moeite waard om ook op andere kanalen een account te hebben. En mocht er iets misgaan met Twitter, dan kun je natuurlijk weer terecht op LinkedIn, Facebook en Instagram.

Niet alleen handig om de continuïteit van jouw eigen social media activiteiten te waarborgen mocht er een kanaal zoals gisterenavond offline gaan; maar ook om de zichtbaarheid van jouw bedrijf of merk te vergroten. Jouw (potentiële) klanten zitten immers overal, ook al denk je soms dat ze alleen op Instagram zitten! En Google beloont je er ook nog voor, jouw Google DNA wordt sterker naarmate je via meer URL’s te vinden bent.

Hulp nodig bij het opzetten en/of beheren van jouw social media accounts? Wij kunnen je helpen, neem gerust contact met ons op!