Nog dagelijks komen we YouTube-kanalen tegen die niet of nauwelijks ingericht zijn. De foto, header en de vermelding van website en social media zijn vaak ingericht. Maar wist jij dat je ook gebruikt kunt maken van een standaard watermerk in jouw video? Of een aanbevolen video kan plaatsen in jouw video?
In deel 2 meer over een vrij nieuwe functie in YouTube, de annotaties. Annotaties zijn aantekeningen op jouw video en zijn er in 5 soorten: een tekstballon, een opmerking, een titel, een spotlight of een label.
Met uitzondering van de titel kunnen al deze annotaties klikbaar gemaakt worden. Je kunt bijvoorbeeld in je video verwijzen naar een andere video met gebruik van een opmerking. Stel jij hebt een bedrijfsvideo waar je praat over een specifieke dienst of product, dan kun je hier verwijzen naar een andere video waarin je dieper op dit product in gaat. De kijker kan nu klikken op jouw opmerking en direct naar de specifieke video gaan
Naast het linken naar een andere video is het mogelijk om te verwijzen naar:
- Afspeellijsten
- Kanalen
- Google+ pagina
- Abonneren
- Project voor het inzamelen van geld
- Bijhorende website (na verschillende verificaties)
- Merchandise (na verschillende verificaties)
Wij helpen je graag met de inrichting van je account en de toegang tot de annotaties naar je website en merchandise.