Dagboek

Gebruik jij al een content kalender? Nee? Dan is dit een goed voornemen voor 2017!

Binnen onze methodiek speelt de content kalender een centrale rol in de online route naar succes. Gebruik jij al een content kalender? Of zit je ’s ochtends achter je laptop en/of smartphone je suf te piekeren wat je die dag op social media zult gaan posten? Of bedenk je je vlak voor (of nog erger net na) een belangrijk moment dat je er niets over op Twitter, Facebook, LinkedIn hebt gezegd en dat je eigenlijk ook geen geschikt beeldmateriaal voor Instagram hebt geregeld… Als dat zo is adviseer ik je om eens over het volgende na te denken:

De voordelen van een content kalender

  • Je krijgt goed zicht op de benodigde content(productie), wanneer begin je met plannen, bouw op naar een moment.
  • Je bouwt consistent aan een relatie met je doelgroep(en) door ze te benoemen.
  • Niet meer wachten op inspiratie, maar aan de slag zodra je een goed idee hebt.
  • Geen last minute stress: deadlines zijn lang van te voren helder.
  • Hogere relevantie van je content.
  • Je krijgt ritme in je postings met en terugkerend bezoek op je website.
  • Een effectieve manier om overzicht te houden
  • Een effectieve manier om te zien of je voldoende afwisseling in je content hebt (curation vs eigen berichten, afwisseling in thema’s, gebruik van humor/emotie/etc.)
  • Een goede manier om als team crossmediaal als team samen te werken.
  • Een goede manier om bij evaluatie / analyse van online successen inzicht te krijgen in welke content werkt goed en welke wat minder…

De content kalender biedt jou een goed overzicht wanneer, wat, voor wie, in welke vorm wordt gepubliceerd en wie hiervoor verantwoordelijk is. Daarnaast helpt de content kalender jou bij het creatieve proces. Wat speelt er het komende jaar bij de doelgroep en hoe kun je daar slim op inspelen? Als je er vooraf rustig over na kunt denken en je voor goede invallen een veilig landingsplekje hebt, zul je merken dat jij veel minder stress of writers block hebt dan je misschien nu het geval is.

Wil je een lege 2017 contentkalender template ontvangen? Vraag deze dan nu aan!