Dagboek

Heb je een Facebookpagina voor je bedrijf, merk of organisatie? Dan heb je ongetwijfeld een email ontvangen van Facebook over de implementatie van nieuwe sjablonen. Per 23 augustus zal Facebook het sjabloon van jouw pagina aanpassen, tenzij je dat zelf al gedaan hebt.

Wat is een Facebook sjabloon en wat kun je ermee?

Heel simpel gezegd is een Facebook sjabloon de layout van je Facebook Pagina. Door de juiste layout te kiezen kun je jouw Facebookpagina zo inrichten dat hij optimaal aansluit op jouw bedrijf en de doelstellingen.

Wat gaat er veranderen?

Een verandering van sjabloon heeft invloed op de layout van je bedrijfspagina, met name op de positie van de call-to-action buttons en tabbladen.

Tabs zijn tabbladen die onder de omslagfoto van jouw bedrijfspagina staan. Ze maken het  bezoekers van jouw pagina gemakkelijk om naar de juiste informatie te navigeren.
Call-to-Action Buttons zijn de knoppen onder de omslagfoto van jouw bedrijfspagina waarmee bezoekers bijvoorbeeld de mogelijkheid krijgen om jouw website te bezoeken of om contact met je op te nemen.

Je kunt kiezen uit de volgende sjablonen:

Standaard
Diensten
Onderneming
Locaties
Films
Non-Profit Organisaties
Politici
Restaurants en Cafés
Winkelen
Videopagina

 

sjablonen facebook

 

De verschillen lijken niet zo heel groot, maar ze zijn er wel degelijk.  Bij het kiezen van een (nieuw) sjabloon is het dus zaak om rekening te houden met jouw doelstellingen en de behoefte van jouw doelgroep. Een webshop heeft nou eenmaal een andere doelgroep dan een restaurant! Facebook geeft je de mogelijkheid om jouw bedrijfspagina volledig toe te spitsen op jouw product, doelgroep en doelstellingen!

Wat als ik niets doe op 23 augustus?

Geen reden tot paniek. Facebook zal een sjabloon voor je uitkiezen, op basis van je huidige gegevens – je pagina blijft gewoon bestaan. Wel loop je de kans dat sommige informatie niet op de door jou gewenste plek wordt weergegeven, of dat sommige informatie niet meer in beeld is.

Het is dus wel van belang om zo snel mogelijk je pagina te checken en te updaten. Je kunt overigens altijd een ander sjabloon uitkiezen, via de pagina instellingen!

Hulp nodig bij het optimaliseren of updaten van jouw bedrijfspagina met de nieuwe sjablonen? Ik kan je helpen, neem gerust contact met mij op!