Dagboek

Facebook test momenteel een nieuwe optie voor zakelijke pagina’s: om naast deze pagina ook groepen op te richten en dat is goed nieuws!

 

Wat is het verschil tussen een groep en een pagina?

Een Facebook pagina is zichtbaar voor iedereen en uitermate geschikt voor branding, promotie en adverteren, maar ook om nieuwtjes te delen en je corporate boodschap uit te dragen. Daarnaast is er natuurlijk ook interactie met je klanten/leveranciers mogelijk.

Een Facebook groep heeft een meer besloten karakter, de berichten die groepsleden plaatsen, zijn alleen zichtbaar voor groepsleden. Momenteel kun je alleen als persoon lid worden en deelnemen aan een facebook groep, maar nu kan dat dus straks ook als bedrijf/pagina.

 

Waar kun je groepen voor gebruiken?

Een Facebook groep is, doordat het een besloten omgeving is – lid worden kan automatisch of na goedkeuring bij een aanmelding – heel erg geschikt voor bijvoorbeeld support voor een specifieke dienst of product, zonder dat dat op een openbare pagina gebeurt. Het is persoonlijker en draagt zo bij aan community building.
Of bijvoorbeeld een groep met deelnemers van een workshop of training, voor het onderling delen van ervaringen, het stellen van vragen en het verzamelen van feedback.
Je kunt voor allerlei onderwerpen een groep maken, de leden zelf bepalen, en de groep indien niet meer nodig gewoon weer opheffen.

Kortom, een mooie nieuwe optie vol mogelijkheden in Facebook! Wij kunnen niet wachten!

Wil je ook starten met het gebruik van Facebook voor je bedrijf of organisatie, maar weet je niet hoe het aan te pakken of te onderhouden? Dan kan ik dat voor je regelen, neem gerust kontakt met mij op!