Dagboek

Natuurlijk kom je ook in Austin veel collega’s tegen. Social Media Experts van over de hele wereld. Dan ligt het, zeker in Austin, natuurlijk voor de hand dat je ervaringen deelt in het werken met content voor klanten.

Tijdens onze sessie werd het duidelijk dat planmatig werken met gestructureerde contentstrategieën en content kalenders van het allergrootste belang is. Als de juiste boodschap op het juiste moment op de juiste manier via het juiste platform wordt geplaatst zijn de kansen enorm. Maar tegelijkertijd is dat ook de grootste uitdaging. Dat hoorden we van collega’s uit Japan, social media managers van grote Amerikaanse ondernemingen maar ook van social media bureaus uit verschillende landen. Met soms een zeker spanningsveld tussen het zorgen voor voldoende voorraad, het oppikken van content ‘in the moment’ en het voldoen aan regels/reviews van de juridische afdeling.

Vooruit plannen, beeldmateriaal geschikt maken zodat past bij je content strategie, het vinden van de juiste haakjes en influencers; het is soms niet zo vanzelfsprekend. Toch hebben we in deze sessie geleerd dat discipline bij het volgen van deze regels bepalend is voor het succes. We gaan er dus ook stoïcijns mee verder!