Ook online zijn Rotterdamse economen voortaan te herkennen aan daadkracht, doorzettingsvermogen, inzet en academische houding, of in ieder geval het instituut waar ze hun opleiding genoten, de Erasmus School of Economics (ESE).
Na een inspiratie sessie met de NewMediaBrains consultants en een concurrentie analyse van economische faculteiten in binnen- en buitenland werd voor de zomer een gedegen actieplan opgesteld waarmee de online aanwezigheid van ESE klaargestoomd werd voor de toekomst. In de zomermaanden hebben de teams van ESE samen en de SocialMediaMonteur een template voor content kalender en een online scorecard ingericht. Ook is er flink gesleuteld aan de afstelling van de gekozen online communicatie kanalen, zodanig dat ESE bij aanvang van het nieuwe universiteitsjaar op de meest effectieve wijze cross mediaal aan de slag kon.
“We hadden al een sterk merk met veel heritage maar, crossmediaal liepen we zwaar achter. We hadden geen beleid, geen structuur en geen ritme. Wel hadden we een visie, mooie content en ROI doelen. Met hulp van NewMediaBrains en de SocialMediaMonteur hebben we in de basis een strakke online route neer kunnen zetten. Die bewijst nu al zijn toegevoegde waarde. We hebben nu een goed beeld waar onze online kansen liggen en hoe we onze positie ten opzichte van conculega’s door middel van social kunnen versterken. Verder heeft SocialMediaMonteur ons perfect geholpen om onze online communicatie kanalen technisch en qua bio up to date te brengen. We bekijken nu op welke manier SocialMediaMonteur ons structureel kan helpen bij een gecontroleerde groei van onze communities, onderhoud en dagelijkse monitoring van wat er online gezegd wordt over of tegen mijn merk,” aldus Patrick van Thiel, Manager Marketing & Branding Erasmus School of Economics.