Niet ieder bedrijf, of organisatie, heeft tienduizenden euro’s beschikbaar voor marketing – maar je wilt wel je doelgroep en potentiële klanten bereiken. Gelukkig kun je via social media je boodschap uitdragen en je producten of diensten onder de aandacht brengen, maar er is nog meer mogelijk.
Denk eens aan email marketing, oftewel het versturen van nieuwsbrieven! Het is nog altijd een effectief middel en zeker nu iedereen wat meer online informatie tot zich neemt. Perfect voor ieder bedrijf, klein of groot. Hieronder leg ik je graag uit waarom email marketing werkt voor jouw bedrijf!
Je zou het misschien niet denken, maar uit diverse onderzoeken blijkt dat consumenten voornamelijk via email op de hoogte gehouden willen worden. De voornaamste reden is ook de meest logische: ze hebben zich immers ingeschreven om email van jouw bedrijf te ontvangen, en zijn dus daadwerkelijk geïnteresseerd in jouw merk, dienst of product.
Makkelijk, snel en persoonlijk!
Een andere, belangrijke, reden is dat het supermakkelijk is. Een nieuwsbrief is te lezen wanneer en waar je wilt en men hoeft er geen social media voor door te spitten.
Het is snel! Mensen zijn dol op de allerlaatste nieuwtjes, zeker als er een speciale actie of korting mee gemoeid is!
Het is persoonlijk. Door op de juiste manier de doelgroepen te definiëren in je mailinglijsten kun je jouw boodschap aanpassen aan de ontvangers en krijgen zij de informatie die ze willen ontvangen
Meer mogelijkheden
Er zijn nog meer voordelen. Je kunt wat langere teksten en meer informatie kwijt dan in berichten op social media, je kunt filmpjes en video’s bijvoegen en het email bericht persoonlijk maken.
De meeste email marketing software geeft ook de mogelijkheid om jouw social media kanalen aan nieuwsbrieven toe te voegen, zodat je lezers je ook via social media kunnen blijven volgen.
Het is slim om linkjes en CTA (Call to Action) buttons toevoegen en zo meer bezoekers naar je website te leiden. Oftewel, een ideale aanvulling op jouw online aanwezigheid!
Kortom, email marketing is een aantrekkelijk medium om jouw doelgroep uit te breiden en vast te houden, zonder dat je hiervoor een enorm budget hoeft te reserveren; email marketing is zeer effectief én betaalbaar.
Denk je na het lezen van dit alles: ik wil ook email marketing, maar ik weet niet hoe? Of je hebt hier geen tijd of mankracht voor? Wij kunnen dit voor jouw bedrijf verzorgen. Van het inrichten van je emailmarketing account, het slim inrichten van je mailinglijsten, het meedenken en opstellen van templates voor je nieuwsbrief, het schrijven/redigeren van content, het versturen en monitoren tot en met de eindrapportage met resultaten.
Neem gerust contact met ons op!