Dagboek

Ladage heeft gekozen om de inrichting en invulling van social media uit te besteden. De SocialMediaMonteur heeft het team van Bram Ladage op weg geholpen door alle social media accounts te optimaliseren en de content planning te structureren. Daarnaast is er gewerkt aan het optimaliseren van de communities op Facebook, Twitter en Instagram. Een goed uitgangspunt om een mooie actieve dialoog met de community over het merk Bram Ladage te voeren.

Wesley Ladage, CEO van Ladage Beheer; “We hebben voor SocialMediaMonteur gekozen omdat ze een duidelijk en helder stappenplan hebben ontwikkeld. Zodra je op de juiste manier deze stappen volgt zie je direct resultaat. Deze resultaten worden maandelijks besproken en natuurlijk worden de verbeterpunten weer in acties omgezet.

Er zijn veel verschillende platformen en als leek zie je al snel door de bomen het bos niet meer. De SocialMediaMonteur helpt je hier in. Ieder platform heeft zijn eigen communicatiestijl en mogelijkheden. Ik kan je vertellen dat ik nog geen 10% wist van alle mogelijkheden. Het is en blijft een investering maar wij hebben zeker geen spijt dat we de SocialMediaMonteur hebben betrokken bij het inrichten en vullen van alle kanalen. En het belangrijkste is dat wij onze tijd kunnen blijven steken in waar wij goed in zijn.”

Tijdens het traject werkten we nauw samen met de marketing manager van Bram Ladage die ons voorzag van de mooie content van dit geweldige Rotterdamse merk. Robin Dijkstra kijkt ook tevreden terug op de samenwerking met de SocialMediaMonteur:” De SocialMediaMonteur heeft ons geholpen om de verschillende social media kanalen beter te begrijpen door alles goed georganiseerd op te zetten. Het lijkt allemaal heel gemakkelijk en inzichtelijk om mee te starten tot je er achter komt wat het werkelijk voor je kan doen. De SocialMediaMonteur zorgt ervoor dat de juiste boodschap op de juiste plek terecht komt en heeft ons geleerd dat ieder kanaal zijn specifieke kenmerken heeft, eigen doelgroep en de manier van doorvertalen vraagt. Gecombineerd met een duidelijk focus op het laten groeien van de geselecteerde kanalen hebben wij snel stappen kunnen maken.”

Inmiddels zijn social media zo belangrijk geworden in de marketing communicatie voor Bram Ladage dat er een dedicated medewerker binnen de organisatie is aangewezen.