Snapchat is hot! En met zo’n 2,4 miljoen gebruikers in Nederland een erg interessante groep, is Snapchat zeker een medium om te overwegen in je Social Media Plan.
De gebruikers zijn voornamelijk tieners, onder de jeugd in Nederland geeft 72% van de tieners tussen de 15-19 aan dat zij Snapchatten – als dit jouw doelgroep is kun je hier zeker iets mee!
Wat kun je met SnapChat als bedrijf, organisatie of merk?
Een Snapchat Lens is een augmented reality filter. Deze filter kunnen SnapChatters gebruiken om hun foto’s of video’s op te sieren – met dezelfde techniek als gebruikt wordt in PokéMon Go. Snapchat is zelf al lenzen aan het maken sinds 2015, maar sinds eind vorig jaar is dit domein vrijgegeven zodat je zelf augmented reality filters kunt maken.
Een snapchat lens bestaat uit een snapcode die je kunt delen via elk online en offline medium (zoals via email maar ook als sticker). Eenmaal gescand met je telefoon, kun je hem doorsturen naar andere mensen en start de augmented reality gekkigheid! Vliegende walvissen, regenboog spugende eenhoorns of donkere gaten vol met enge spinnen – het kan allemaal.
Natuurlijk kun je, behalve eenhoorns en glitter, ook een lens maken voor iets dat te maken heeft met jouw product of dienst. Denk bijvoorbeeld aan een lens voor je event, de lancering van een nieuw product, een creatieve prijsvraag, maskers, postcards …de mogelijkheden zijn eigenlijk eindeloos, zolang het maar vooral leuk en origineel is, zodat mensen het graag willen delen!
En uiteraard, de SocialMediaMonteur heeft ook een Lens gemaakt! De snapcode vind je hier. Probeer hem gerust eens uit.
Wil jij ook een SnapChat Lens voor jouw bedrijf of merk, maar ontbreekt het je aan tijd, kennis of moed om deze te maken? Neem dan contact met mij op, ik kan het voor je doen!