Beelden worden meestal sneller begrepen dan tekst. Onze workshop vandaag leerde hoe je slim krachtige symbolen als beeldmerk kunt kiezen en gebruiken.
Je moet daarbij je intuïtie volgen en met beeld je community inspireren, een boodschap overbrengen of vastgeroest gedrag veranderen. Het doel was om één plaatje met een onderschrift te kiezen bij een thema. Daarvoor kregen we 2 dobbelstenen, een met allerlei intenties en een met verschillende locaties. Wij gooiden shockeren (intentie) en badkamer (locatie). Die combinatie moesten we vervolgens treffend in beeld brengen. In één plaatje, bijvoorbeeld: Kijk uit! Spin onder de toiletbril! Ons groepje in deze workshop was erg internationaal (Brazilië, Miami, Nieuw Zeeland, Australië , USA en Holland)
Dit was een heus creatief proces om tot iets simpels doch krachtigs te komen. Dat was best moeilijk, we hadden elkaar in het nodig om de spijker op de kop te kunnen slaan.
Onze uitdaging heeft geleid tot een krachtig beeldmerk; voor op het toilet
“Don’t bug out! “ Op het bijbehorende plaatje staat een toilet met een spin onder de rand.
We hebben een proces doorgemaakt om tot de kern te komen. En we hebben veel waardevolle ideeën gekregen die hapklaar en bruikbaar waren. Als je meer wilt weten hoe we dit hebben gedaan, check @nounproject op twitter voor open inspiratie.
De organisator heeft ons beloofd om het resultaat in een sign om te zetten en deze naar ons op te sturen over een aantal weken.