Een beetje goed nieuws tijdens de afgelopen persconferentie was, dat de overheid besloot dat niet-essentiële winkels via click & collect hun producten mogen verkopen de komende tijd. Maar hoe zorg je dat je klanten jouw producten kunnen zien als je winkel dicht is? Je kunt immers niet alles in de etalage, als je die hebt, laten zien! Gelukkig zijn er veel snelle mogelijkheden om jouw productassortiment onder de aandacht van je klanten te brengen. Wij geven tips waar je tot 10 februari a.s. mee aan de slag kunt:
Benut je website én social media kanalen
Heb je een website? Zorg dat je de komende dagen zoveel mogelijk product informatie toevoegt aan je site. Liefst met foto’s, productbeschrijvingen, acties, etc. Geef aan al je productinformatie goede SEO informatie mee, zodat het zoeken via Google of andere zoekmachines de beste resultaten oplevert. Heb je een webshop? Nog beter, dat maakt bestellen voor je klanten én voor jou nog gemakkelijker. Zorg dat je assortiment actueel is!
Heb je een Facebook bedrijfspagina, Instagram account, LinkedIn account of ben je aanwezig op Twitter of YouTube. Gebruik alle kanalen om je aanbod onder de aandacht te brengen én om bezoekers naar je website te krijgen. Er zijn mogelijkheden te over en gebruik ze! Vooral Facebook heeft heel veel verschillende mogelijkheden om producten te tonen. En voor alle social media kanalen geldt: gebruik stories! Die korte snelle berichtjes vallen extra op.
Met je camera of smartphone je winkel door
Heb je een beeldbank met product foto’s? Zoek ‘m nu op. En anders heb je nog een paar dagen om met je camera of smartphone je winkel door te gaan en zoveel mogelijk vast te leggen op foto en/of video. Denk eraan, bewegend beeld heeft een beter bereik dan stilstaand beeld. Let ook goed op hoe je de foto maakt… als je voor een story fotografeert of filmt, doe je dat verticaal (portrait), als je voor een gewone post of je website fotografeert doe je dat horizontaal (landscape). Goede beelden kunnen echt heel veel bijdragen, besteed daar dus zorg aan!
Hoe zorg je dat jouw website en posts gezien worden?
Je kunt je waarschijnlijk wel voorstellen dat het dringen wordt op de tijdlijnen en bij Google. Het is zeker de moeite waard om jouw producten te promoten. Om op de eerste pagina’s terecht te komen van zoekopdrachten op Google kunnen naast goede SEO informatie (gratis) Google Adwords campagnes (betaald) enorm helpen. Je kunt al voor een bescheiden bedrag per dag je zichtbaarheid sterk verbeteren. Ook op Facebook, Instagram, Twitter en LinkedIn kan door wat cash out de zichtbaarheid van je producten enorm toenemen.
Ben je er klaar voor?
Je hebt nog een paar dagen. Ben je er klaar voor? Of kun je wat hulp gebruiken bij het vullen van je website, het aanmaken/inrichten en goed gebruiken van je Facebook, Instagram, LinkedIn of Twitter? Of wil je online advertising inzetten om jouw producten onder de aandacht te brengen van de juiste doelgroep? Wij helpen je graag snel op weg!