Dagboek

Gebruik bij Instagram het onderschrift om je boodschap zo duidelijk mogelijk over te brengen aan je doelgroep. Het onderschrift komt als eerste reactie direct onder elke post. Ongeacht hoeveel reacties daarna worden toegevoegd, de oorspronkelijke titel blijft altijd volledig en zichtbaar onder de post.

Deze waardevolle Instagram plek moet je goed benutten. Let op, je wil niet herhalen wat de foto zegt, maar met je bericht de foto versterken. Je kunt maximaal 2200 tekens gebruiken maar 200 tot 300 tekens is het meest ideaal.

Een duidelijke oproep tot actie in je bericht maakt dat je resultaat zult behalen en dat kan heel snel gaan! Als je wilt dat mensen je website bezoeken, vraag dan om “Klik op de link in de bio” of schrijf je bericht zo dat je ze naar je website dirigeert. Als je wilt dat mensen je bellen, mailen of je winkel bezoeken, maak dat verzoek duidelijk in onderschrift.

Nordstrom InstagramJe kunt je bezoekers ook motiveren met prikkels in je bijschrift die oproepen tot actie. Nordstrom deed er zo een:

“Like om de prijs te verlagen” campagne. Voor elke 10.000 sympathieën zouden ze de prijs verlagen van 10%, tot 30% korting.