Dagboek

De verschuiving naar mobiel verkeer is al tijden aan de gang. Tijdens een presentatie in mei kondigde Google een aantal veranderingen aan om consumenten en marketeers te helpen in te spelen op de mobiele wereld. Het ging daarbij o.a. om uitbreiding van tekstadvertenties, responsive advertentiemogelijkheden en meer flexibele biedingsinstellingen. Op 26 juli is Google AdWords begonnen met het uitrollen van deze functies voor de adverteerders. De eerste functie die beschikbaar kwam was die van uitgebreide tekstadvertenties.

Uitgebreide tekst advertenties

Eerder dit jaar zijn de advertenties aan de rechterkant verwijderd om de zoekervaringen te verbeteren en consistent te zijn op mobiel, desktop en tablet. Dit maakte de weg vrij voor de grootste update van Google AdWords in meer dan 15 jaar. Uitgebreide tekst advertenties zijn geoptimaliseerd voor de schermen van de meest populaire smartphones. Ze hebben 2 headlines, elk van maximaal 30 tekens en een lange beschrijving van 80 tekens. Dit is bijna 50% meer dan je in het verleden kon plaatsen in je advertentietekst.

De eerste resultaten van deze uitgebreide tekst advertenties zijn erg positief!

Weergegeven worden op de eerstepagina van een Google zoekopdracht is steeds lastiger. Met een bescheiden Google AdWords budget kun je daar al goede resultaten mee bereiken. De SocialMediaMonteur helpt je graag bij het inrichten van zo’n AdWords campagne.

Maak responsive advertenties voor Display Advertenties

In een mobiele wereld moeten Ads naadloos passen binnen de websites én apps en moet de bezoeker een goede ervaring krijgen op verschillende apparaten. 

Display Responsive Ads helpt je om je advertenties weer te geven op verschillende formaten. De advertentie bestaat uit een titel van 25 en 90 karakters, een beschrijving van 90 tekens, een afbeelding en een URL. Vervolgens creëert Google Ads die passen op websites en apps binnen het Google Display Netwerk. Met responsive Ads is het ook mogelijk om de bezoekers Ads te tonen met de ‘look and feel’ van jouw website of app. 

Aangepaste biedinstellingen

Naast de veranderingen in het uiterlijk van de advertentie zijn er ook nieuwe mogelijkheden om jouw campagnes verder te optimaliseren. Biedingsopties per apparaat maken het mogelijk om de individuele biedinstellingen voor computer, tablet en mobiel aan te passen.