We willen allemaal veel likes, volgers, shares én clicks naar de website. En daar hebben we best wat voor over. We maken mooie content, schrijven activerende teksten, voorzien die van de juiste mentions en hashtags en plannen het ideale tijdstip om te posten. Meer dan dat kun je niet doen, zou je misschien denken. Toch bereik je op deze manier slechts een fractie van je potentieel. Hoe zorg je dan voor een groter bereik en meer conversie? Lees even verder hoe onze klant FACET Accountants & Adviseurs hun brede pakket financiële, HR en andere adviesdiensten onder de aandacht weet te brengen van hun doelgroep, ondernemers vooral in de Randstad.

De corporate Twitter, LinkedIn en Facebook accounts van FACET bereiken ruim 5000 volgers. De socialmedia berichten, waarin FACET actuele kennis van waarde deelt, worden geliked en gedeeld door zo’n 1000 fans. Dit bereik hebben we met een slim employee advocacy platform flink weten te vergroten. Door gebruik te maken van de communities van de medewerkers van FACET, bereiken de boodschappen van FACET nu15.000 extra fans en volgers.

Explosieve toename websitebezoeken

Facet soworkerSinds het inzetten van de medewerker engagement tool zijn de bezoeken aan de website vanuit social media explosief toegenomen tot bijna 900 in plaats van de gemiddeld 250 website clicks van voorheen. En ook reacties op vacatures en aanmeldingen voor seminars en workshops zijn sterk gestegen.

FACET heeft de medewerker engagement tool ingezet om het voor de medewerkers gemakkelijk te maken om berichten te delen via hun social media kanalen. Tezamen hebben 43 FACET medewerkers op Twitter, LinkedIn en Facebook zo’n 15.000 fans. Vooral op LinkedIn hebben de FACET-mensen een indrukwekkende footprint én worden zij gezien als dé specialisten op fiscaal, audit en HR-gebied. Elke week worden er twee berichtjes klaar gezet in de tool en die zijn afgelopen maand maar liefst 688 keer gedeeld door de FACET-medewerkers.

Een doorbraak voor Kim Stander, marketing communicatie manager bij FACET accountants & adviseurs: “Ik was al 3 jaar bezig om onze medewerkers in beweging te krijgen. Met deze tool is het eindelijk gelukt en zijn we inmiddels erg succesvol. Met een halve dag ondersteuning van de SocialMediaMonteur was iedereen up en running. Het kostte mij geen tijd en ik hoefde me geen zorgen over de technische koppelingen met alle social media te maken”.
Win-win-win

FACET heeft een groter bereik, de medewerkers hebben er plezier in om elke week actuele berichten binnen hun vakgebied te delen met hun relaties en deze ondernemers zijn nog beter geïnformeerd over voor hen relevante financiële, fiscale en HR-zaken, branche analyses, etc. Zij delen, zonder dat het hen inspanning kost, relevante informatie waar ondernemers iets mee kunnen en worden daarmee als professional gezien op hun eigen LinkedIn, Twitter en Facebook kanalen.

9 van de 10 Nederlanders is actief op social media (bron: Nationale Social Media Onderzoek 2016 van onderzoeksbureau Newcom Research & Consultancy). Grote kans dus dat jouw medewerkers ook online actief zijn. En daar kan jij van profiteren! Met onze Medewerkers Engagement Tool maak je het werknemers heel gemakkelijk om jouw corporate boodschap te delen op hun eigen timeline. Wil je ook weten hoe je van jouw medewerkers online ambassadeurs kunt maken? Neem contact met ons op en probeer de medewerker engagement tool zelf 3 maanden gratis.