Dagboek

Twitter is een essentieel hulpmiddel geworden voor ondernemers. Een studie, in 2010 uitgevoerd door Chadwick Martin Bailey en iModerate Research Technologies, toonde aan dat 67 procent van 1000 onderzochte volwassenen meer geneigd waren om te kopen van bedrijven die ze volgen op Twitter. En 70 procent van de deelnemers waren meer geneigd een merk aan te bevelen wiens handel ze volgden op Twitter. Veel ondernemers zijn geen expert op Twitter, maar met een paar kleine aanpassingen kunnen jij als ondernemer je engagement verbeteren. Hier volgen 7 manieren om je Twitter Feed in vuur en vlam te zetten:

  1. Groei van je volgers.
    Verhoging van je volgers community is de meest effectieve manier om je invloed via Twitter een boost te geven. Kijk dan ook eens naar de volgers van je concurrenten. Als hun volgers ideale klanten zijn voor jou, begin ze dan te volgen. Velen van deze gebruikers zullen jou terug gaan volgen.
    Het volgen van een paar honderd doelgerichte volgers per week resulteert binnen een maand al in een verhoging van het aantal nieuwe en ideale volgers een . Als je deze aanpak volhoudt kan dat resulteren tot een toename met duizenden nieuwe volgers in een relatief korte periode.
  2. Wees duidelijk over je boodschap.
    De belangrijkste vraag die potentiële Twitter volgers beantwoord willen zien is “Wat is mijn voordeel om deze persoon te volgen?”. Als je wilt dat ideale klanten je volgen, beantwoordt deze vraag dan meteen.
    De eerste plaats waar mogelijke volgers kijken is naar de omschrijving in je bio. Het interesseert ze meestal niet of je getrouwd bent en vader bent van 2 kinderen. Ook jouw favoriete uitspraak zal ze niet meteen overtuigen om je te volgen. Maak verder in je tweets contact met ze, geef een compliment voor iets wat ze hebben bereikt.
  3. Vraag om retweets.
    De kunst om volgers jouw tweets te laten delen is noodzakelijk voor de groei van jouw social media engagement. Salesforce.com ontdekte dat als je volgers specifiek vraagt om te retweeten met de afkorting “RT”, ze 10 keer sneller een boodschap zullen retweeten. Het onderzoek toonde ook aan dat als je aan volgers vraagt om te “retweeten” (gebruik het hele uitgespelde woord) , je een boost krijgt van retweets en wel 23 keer vaker dan gemiddeld.
  4. Plaats je tweets op de beste tijdstippen.
    Je kunt de beste en meest interessante content van de wereld hebben, maar als het niet gepost wordt op het juiste moment, zal het waarschijnlijk niet gezien worden. Volgens Bitly is het beste tijdstip om mensen op Twitter te bereiken is van maandag tot en met donderdag tussen 13:00 uur tot 15:00 uur. Het slechtste moment is op vrijdag na 15:00 uur en op elke avond na 20:00 uur.
  5. Planning van tweets.
    Plan tweets vooruit in de tijd. Dashboards zoals HootSuite geven de mogelijkheid om tweets in te plannen op een bepaald tijdstip. Dit helpt je om aanwezig te zijn op Twitter als je volgers zeer waarschijnlijk online zullen zijn. Het gedurende één uur inplannen van postings kan een maand waardevolle Twitter content voor je opleveren.
  6. Gebruik hashtags voor het boosten van retweets.
    Volgens een studie van Buddy Media/Salesforce, ontvangen tweets met hashtags 2 maal zoveel resultaat als tweets zonder. Dezelfde studie toonde aan dat tweets met meer dan 2 hashtags een resultaatsdaling hadden van 17 procent. Dus wees voorzichtig met het gebruik van teveel hashtags.
  7. Gebruik de @ op een goede manier.
    Start een tweet nooit met @wiedanook. Als je dat doet, zullen de enige mensen die je tweet zien je volgers zijn en @wiedanook. Start de tweet met andere woorden en voeg dan @wiedanook toe in de zin zoals hier: “Bedankt @wiedanook voor je mooie recensie over onze service bij ABC Company”. Dit zorgt ervoor dat al je volgers deze tweet in hun feeds zullen zien. En @wiedanook zal ook geïnformeerd worden.