Wist je dat je je Facebook omslagfoto (cover) van je zakelijke pagina heel goed kunt gebruiken om je dienst, produkt of event te promoten? Met een beetje creativiteit kun je veel meer halen uit dit ‘visitekaartje’ van de pagina, het is immers nogal een blikvanger! Door de cover zo nu en dan te vervangen (hoeft echt niet wekelijks!) hou je het ook up-to-date en val je – nog – beter op.
Hieronder heb ik 5 manieren voor je op een rijtje gezet, waarmee je jouw Facebook cover niet alleen aantrekkelijk, maar ook nuttig maakt.
- Laat zien wie je bent!
Daarmee bedoel ik dat de cover foto bij uitstek geschikt is om eens een persoonlijk tintje te geven aan je pagina, maak eens een cover met foto’s van je werkplek, je werknemers of jezelf – voorzien van een eventuele slogan
- Promoot een hashtag
Heb je op Twitter of Instagram een aktie of event gaande, of heb je sowieso een hashtag die bij jouw bedrijf of organisatie hoort? Zet de hashtag eens op een cover foto, lekker groot en prominent!
- Wijzen op een de call-to-action button
Heb je op je pagina een ‘kontakt’, ‘koop nu’ of misschien een ‘video’ button? Dan kun je op je cover vrij eenvoudig een pijl naar die button laten wijzen, om zo de aandacht op de buttons te vestigen.
- Laat je vinden op andere social media kanalen
Ben je ook actief op andere kanalen dan Facebook, dan kun je dat in je cover duidelijk maken. Met de icoontjes en je account namen, of alleen de accountnamen. Een prima manier om je eigen Social Media te promoten en zo kunnen je (potentiele) klanten je eenvoudig terugvinden op andere kanalen.
- Show een nieuw produkt
Heb je een nieuw produkt of dienst, dan is het bijna logisch dat je daar op je cover melding van maakt, nietwaar? Met een korte slogan of tagline kan het niemand ontgaan dat je iets nieuws hebt!