Dagboek

Je website krijgt bezoekers, je kent het wel; van die mensen die geïnteresseerd zijn in jouw produkt of dienst en dan een beetje op hun gemak rondkijken en allerlei zaken te weten komen over jouw bedrijf/organisatie. Voor je het weet zijn het klanten die contact met je zoeken.

Hieronder 5 eenvoudige manieren om dit te voorkomen, zodat je rustig je ding kunt blijven doen, zonder je zorgen te hoeven maken dat je website wellicht klanten aantrekt. Hou in gedachten dat de gemiddelde, nieuwe, bezoeker slechts 10 seconden nodig heeft om te besluiten of hij/zij blijft of verder surft!

  • Zorg voor grote files, zoals foto’s en het design van je site, die er lang over doen om een pagina te laden. Het liefst 3 seconden of langer, dat is vaak al genoeg om je bezoeker te doen vertrekken, wie heeft er nou 3-5 seconden de tijd om te wachten op een plaatje?
  • Autoplay video’s of muziek! Geweldig toch? Zodra een bezoeker op je site terecht komt en de muziek schalt de ruimte door – of in de koptelefoon! Voor optimale ergenis is het aan te bevelen om de ‘UIT’ en ‘STOP’ knoppen ergens ver weg te verbergen. Het snelle vertrek van je bezoeker is gegarandeerd.
  • Maak je website vooral niet ‘responsive’, dat wil zeggen: zorg dat je website alleen goed werkt op een laptop of PC en vooral NIET op een smartphone of tablet. Aangezien de meeste bezoekers via hun smartphone/tablet internetten tegenwoordig, heb je de grootste groep al snel op de kast én van je website af.
  • Pop-ups! Erg jaren 90 en een fantastisch middel om internetters te ergeren. Waarom zou je ze in 1 klik naar je produkt-pagina laten gaan, als je ze ook eerst een aantal pop-ups kunt laten wegklikken? Voorbeelden van pop-ups zijn: “schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief”, “klik hier om je op onze blog te abonneren”.
  • Gebruik willekeurige keywords. Door keywords te gebruiken die niets te maken hebben met jouw site of produkt, krijg je wellicht meer bezoekers, maar dan wel personen die helemaal niet geïnteresseerd zijn in jouw bedrijf en/of produkt. Lekker voor je bezoekers-statistieken maar gelukkig blijven ze niet lang en dat is maar goed ook!

Geweldig advies, nietwaar?
Natuurlijk meen ik er niets van…maar dat is wel duidelijk hoop ik! Een website is, zelfs al gebruik je Social Media volop, nog altijd belangrijk voor bedrijven en organisaties. Een goede site is gebruiksvriendelijk, op zowel PC, laptops, smartphones en tablets en natuurlijk wil je je bezoekers niet wegjagen.

Hulp- of advies nodig bij het integreren van jouw website met jouw Social Media kanalen? Neem gerust kontakt met mij op!