Hergebruik zorgt dat je minder tijd hoeft te besteden aan content-creatie en meer tijd aan je contentpromotie. Dit voegt nog meer waarde aan je eerdere content toe en zorgt voor mogelijkheden om je content te promoten en nieuw publiek aan te trekken.
Als je afweegt welke content je opnieuw gaat gebruiken, is het een goed idee om content te gebruiken die veel bekeken is. Dit heeft namelijk al bewezen aantrekkelijk te zijn voor je lezers en SEO. Bekijk ook of je content niet tijdsgebonden is.
Ik geef je vier ideeën voor het hergebruiken van je content.
- Gebruik audiocontent als een blogpost
Wanneer je een audiobestand uitschrijft, heb je direct nieuwe content. Op deze manier gebruik je content op een slimme manier opnieuw, waarbij je een breder publiek bereikt. Je kan de audiocontent natuurlijk ook hergebruiken als ondersteuning van een video. Als je geen tijd hebt om zulke content te herschrijven, zijn er flink wat online tools die je daarvoor kunt inzetten.
- Verander content in een infographic
Infographics zijn in het oog springende manieren om op te vallen op social media. Deze visuele uitwerkingen van informatie, data of weetjes zijn speciaal ontworpen om informatie makkelijk te kunnen verwerken en op te nemen. Ook voor het maken van infographics zijn veel (gratis) tools beschikbaar.
- Creëer een presentatie en zet die in Slideshare
Je PowerPoint presentaties kan je hergebruiken voor Slideshare. Op deze manier maak je de presentatie beschikbaar voochikbaar voor degenen die niet aanwezig konden zijn of voor degenen die het nog eens willen nalezen.
- Verander je quotes in visuals
Een effectieve manier om op te vallen op social media is om visuals in te zetten. Maak een afbeelding met een quote of feit dat er mee te maken heeft.
Kortom: hergebruik van content is een fantastische manier om meer uit je eerdere content te halen en om in verbinding te blijven met je publiek. Het is ook een leuke manier om een nieuw publiek te bereiken, zonder dat je daar veel tijd aan kwijt bent.