Dagboek

Met het nieuwe jaar zo vlak om de hoek, kijken wij alvast naar de trends op het gebied van social media, waar je in 2019 rekening mee moet gaan houden! Wat gaat er veranderen en wat is er nieuw?

Stories
Het plaatsen van posts op je bedrijfspagina zoals je dat nu doet – content die jouw doelgroep deelt en zo promoot, zal gaan veranderen. Stories gaan steeds belangrijker worden. Tijdelijke, korte fullscreen verhalen. Het begon allemaal met SnapChat en is later gekopieerd door Instagram en Facebook en ondertussen niet meer weg te denken. ‘Gewone’ posts blijven nog, maar de stories zullen steeds meer de nieuwe norm gaan worden.

Groepen
Jahoor, de groepen komen weer terug! Na jaren van onzichtbaarheid, en minder gebruik, komen de groepen op Facebook en LinkedIn weer terug in beeld. Door nieuwe features als het kunnen deelnemen aan groepen als bedrijf of merk, komen er weer nieuwe mogelijkheden én kansen bij voor community building en contact met jouw doelgroep!

Live Video
Het gebruik van video’s is al jaren een trend en die zet alleen maar door. In 2019 zal het gebruik van video content alweer toenemen en live video’s zullen nog populairder worden, niet alleen op YouTube, maar ook op Facebook en Instagram. Zeker iets om op te nemen in je social media strategie, denk bijvoorbeeld aan aankondigingen van nieuwe diensten, producten of events!

Voice
Was socialmedia altijd een medium voor geschreven commentaar en opmerkingen, er wordt nu – na de GIFs en video’s – ook gewerkt aan het kunnen reageren op posts door middel van een gesproken berichtje. LinkedIn is hiermee al aan het testen!

Natuurlijk houden wij de trends en ontwikkelingen het hele jaar door voor je in de gaten, volg ons op social media en je mist niets!