De inzet van social media is een effectief middel om je bedrijf te promoten of in contact te komen met klanten. Er zijn echter ook andere bedrijven die dit doen, dan is het wel zo handig als jouw bedrijf bij de doelgroep opvalt en wordt herkend. Met een huisstijl zorg je door middel van kleuren, vormen, lettertypes en logo’s dat jouw bedrijf wordt herkend. Het is belangrijk dat al je communicatieve uitingen op sociale media een geheel vormen: je (zakelijke) online identiteit wordt hierdoor gecreëerd.
Uitstraling
Mede door een mooie en vooral consequent gebruikte huisstijl, zorg je ervoor dat je bedrijf een uitstraling krijgt waardoor potentiële klanten zien dat je anders bent dan je concurrenten. Je kunt je onderscheiden van anderen en jouw bedrijf er uit laten springen. Je creëert een eigen identiteit.
Herkennen
Een huisstijl zorgt er ook voor dat je sneller wordt herkend. Hierdoor wordt jouw bedrijf beter herinnerd en herkent de potentiële klant wanneer een beeld van jouw bedrijf is. De naamsbekendheid wordt dus ook versterkt.
Consistentie
Daarnaast zorgt een huisstijl voor consistentie. Het komt terug in iedere communicatieve uiting. Hierdoor wordt het ook voor jezelf eenvoudiger om hierop voort te borduren. De basis en de richtlijnen zijn er namelijk al.
Expertise
Tenslotte profileer je jezelf met een huisstijl als een expert. Men ziet dat je tijd en moeite in je bedrijf hebt gestoken waardoor je ook serieus wordt genomen. De kans dat jij zelf een product koopt bij een bedrijf dat er goed en verzorgd uitziet is natuurlijk veel groter dan wanneer je een product wilt kopen bij een bedrijf met een vaag logo en een gedateerde website, toch?
Ook op jouw social media kanalen gaat het je helpen als je je huisstijl consequent toepast. Wil je de huisstijl van jouw bedrijf vertalen voor online gebruik? Wij helpen je graag!