Dagboek

Afgelopen juni blogde ik al over het hergebruik van goede content en gaf tips hoe je dit heel gemakkelijk kunt doen.

Een andere manier om de aandacht te blijven vestigen op je blog/website is het laten terugkomen van ‘evergreen content’.
Evergreen Content is de term voor content die altijd relevant is en blijft, bijna tijdloos eigenlijk, en wat je zonder (al te veel) aanpassingen kunt laten terugkomen.

Waarom zou je dat doen, linken naar oude content?
Daar zijn verschillende redenen voor. Zo kan het zijn dat die content, zeker in blogs, een beetje naar de achtergrond is verschoven door alle nieuwe artikelen en daardoor loop je de kans dat nieuwe bezoekers van jouw site/blog die geweldige content helemaal missen. Door zo nu en dan eens te linken naar oudere, evergreen, artikelen, breng je het weer onder de aandacht.

Ook kan een onderwerp ineens weer helemaal actueel zijn, en in plaats van hetzelfde nog eens te schrijven, maar dan net even anders, is het helemaal niet raar om terug te gaan naar je eerste artikel! Sterker nog, het blijkt dan alleen maar dat je het ‘toen’ al snapte!

Het is aan te bevelen evergreen content echt om die reden te schrijven. Schrijf regelmatig een artikel/blogpost, waarvan je weet dat het tijdloos is. Zo heb je altijd content om op terug te vallen!