Dagboek

Zo deed Vente Paardenvoeding dat:

Van 1.200 naar 13.000 likes in een paar dagen? Het lijkt misschien een onmogelijke opgave, maar voor Vente Paardenvoeding werd het realiteit. De ingrediënten? Een goed gekozen boodschap door de juiste ambassadeur met de juiste timing en targeting én een doordachte smartphone video.

 

Offline reputatie

Vente is een echt familiebedrijf dat haar sporen al vier generaties lang verdient in de paardenvoedingsindustrie. Mede dankzij de paardenvoeding van Vente wonnen de paarden Big-Star en All-in een medaille op de Olympische Spelen in Rio de Janeiro. Je kunt wel stellen dat Vente wordt gezien als een gerenommeerd merk met een prima offline reputatie.

 

Maar dan online

Een goede reputatie in de offline wereld is geen keiharde garantie voor online succes. Althans: niet zonder dat je daar iets voor doet. Om ook online topprestaties te leveren, schakelde Vente onze hulp in. Goed inrichten van de online kanalen was de basis en van daaruit vonden we samen de geschikte postings en het juiste ritme en groeide de community uit tot zo’n 1.200 fans. Toch leefde het idee dat er meer uit te halen viel. De volgende stap moest worden gezet!

 

De knaller: win een les van Laurens van Lieren!

posting-fb-laurensDie volgende stap kwam er. Samen bedachten we een win-actie om de community te activeren en te laten groeien. Met de wetenschap dat 90% van het hedendaagse dataverkeer bestaat uit videomateriaal en het gegeven dat bewegend beeld doorgaans leidt tot meer engagement, was al snel duidelijk dat video hierin een belangrijke rol zou moeten spelen. Klant en topruiter Laurens van Lieren werd bereid gevonden om een aantal gastlessen te verzorgen en om de hoofdrol te spelen in de video’s die we voor deze win-actie wilden inzetten.

 

Met een voor de doelgroep van Vente Paardenvoeding goed gekozen boodschap door de juiste man op het juiste moment kon het niet anders dan dat deze video een succes zou worden. En dat werd het! Al een paar minuten na de eerste upload stroomden de likes binnen en binnen een paar dagen was de fanbase van de Facebook pagina van Vente Paardenvoeding met ruim 10.000 likes gegroeid. Een mooie community om het Vente verhaal voortaan mee te delen.

 

De buzz
Het filmpje bleek een grote hit. Om nog meer te profiteren van de hype, hebben we er voor gekozen om zo veel mogelijk buzz te creëren. Door social smart actief te zijn rondom de actie hebben we op een creatieve en sympathieke manier de community telkens opnieuw weten te activeren.

 

Met de winactie poogden we een groter publiek aan te spreken en te enthousiasmeren voor het merk Vente Paardenvoeding. In deze opzet zijn we geslaagd. In een aantal dagen werd het aantal paginalikes meer dan vertienvoudigd!

Bekijk het filmpje:


Als de wind is gaan liggen… is daar Ventje!

ventje-in-rioEen groei van de community is natuurlijk fantastisch. Maar nog belangrijker dan de grootte van de fanschare, is de mate waarin ze betrokken zijn bij jouw bedrijf of jouw producten. De Olympische Spelen vormden een prima toneel om nieuwe aandacht te genereren voor Vente. Het merk is ‘aaibaar’ gemaakt met de speciaal in het leven geroepen mascotte Ventje. Dit knuffelpaard maakte de oversteek naar Rio de Janeiro en beleefde aan de hand van twee reporters de nodige avonturen. Op Facebook en Instagram is uitgebreid verslag gedaan aan de hand van foto’s en video’s.

 

ventje-horse-eventZowel in Brazilië als in Nederland bleek Ventje mateloos populair. Naast de reacties en likes die de foto’s en video’s opleverden op social media, bleek dit ook tijdens het Horse Event enkele weken geleden. Jong en oud wilden maar wat graag met Ventje op de foto!

 

Mobiele optimalisatie
website-venteAnno 2016 is een responsive website een absolute must-have. Daarom hebben wij ons de afgelopen periode beziggehouden met een nieuwe website voor Vente Paardenvoeding. Zo kan Vente de mobiele bezoekers extra goed van dienst zijn!

 

 

Wil jij dit ook?
Zoals je in dit voorbeeld kunt zien is een geweldige offline reputatie geen keiharde garantie voor snel online succes. Wij zijn er van overtuigd dat je met de juiste kennis en inzet wel veel kunt bereiken. Goed gemikt is organische groei met weinig tot geen online advertentie budget te realiseren, dat wil jij toch ook? Heb jij een duwtje in de rug nodig? Wij helpen je graag op weg!